Kort om mina senaste år.



fredag 28 oktober 2011

Tillbaka till kirurgen i Malmö!!!!!!!!

Så var denna helg förstörd. Hur kan man skicka ett brev som kommer fram på fredag inom sjukvården om man inte är säker på att det är av positiv sort? Jag bara undrar. Tyckte också att min väntan från Thorax i Lund var lång eftersom jag hela tiden fått höra att de är så snabba och att man brukar få tid inom två till tre veckor. Alltså fick jag en kallelse till kirurgerna HÄR I MALMÖ!!!! Har jag uppfattat allt rätt kan detta innebära allt från att man vägrar operera mig i Lund till att det är en liten fråga det har. I vilket fall så innebär det att de skickar frågan tillbaka till Malmö, sedan har man ett måndagsmöte om detta, sedan blir patienten kallad och så får man kanske ett nytt svar eller så får man följa med ett varv till i karusellen. Snacka om en massa mellanhänder och verkligen inte mycket till smidighet i mina öron. Detta var det första jag sa när jag fick veta vad som kunde hända - såklart kommer det drabba mig - kanske är det så att jag framkallade denna profetia så att den blev sann utan att vilja det. Vad vet jag, det ända jag vet är att jag får vänta en vecka till jag får svar på vad det är. Men bara så ni vet - opererad ska jag bli förr eller senare - i Sverige eller utomlands - det får vi se. Vet ni vad det lustiga är i sammanhanget att när jag först så kallelsen blev jag jätte ledsen sen tittade jag på dag och tid - exakt samma som den tid jag haft sedan några veckor tillbaka att jag ska träffa stomisköterskorna på samma avdelning. Tänkte det var denna tid jag fick igen som en påminnelse. Sedan såg en vän till mig att det kan det inte vara för det var olika nummer så jag måste ha tag i dem hur det än är för att ändra en tid av dem. Hoppas på att kunna få en tidigare tid till kirurgen, vem det nu blir för jag har inget namn på någon. Men det får jag vackert vänta med till på måndag då sjukhuset öppnar igen. Varför kan inget vara enkelt, varför måste det till en massa extra väntan, extra tråkig information osv. Kanske för att de ska knäcka oss fullständigt. Jag är så ledsen över att behöva säga det - men det fina sjukvård vi antagligen hade förr - den är ett minne blott. Det är av största vikt att vi börjar effektivisera den igen. Vem vet vem som blir sjuk imorgon och behöver använda sig av den...(Obs! Inte riktat mot en läkare eller sjuksköterskor, utan administrativa arbetet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar