Kort om mina senaste år.



tisdag 18 oktober 2011

Vilken tur hon åkte tillbaka idag!

Grått och mulet idag. Selma totalvägrade att gå ut. Hon kom fem meter utanför porten och vände tvärt och protesterade vilt mot att forsätta vidare. Först när det slutade regna på sena eftermidaggen kunde jag få med henne på en promenad. Kan inte påstå jag själv heller gillar detta blåsiga, våta klimat men finns det inget annat kan man inget göra.
Ringde läkarstationen idag. Gissa om jag blev paff när man sa att proverna skulle ta dem säkert tio dagar innan de fick dem. Tänk om Emelie stannat hemma för att vänta på dem! Det är inte mycket som förvånar mig längre när det gäller vår sjukvård, tror mig ha varit med om en hel del men samtalet slutade med att jag fick en telefontid med läkaren nästa tisdag i förhoppning att dessa "akuta" prover är klara och granskade. Om man ska göra något tidigare får vi boka en koloskopi tid och därefter får Emelie boka resa hem. Men det börjar kännas som det bästa är att ho väntar till julen och den fjärde januari då hon har tid. Hoppas jag själv inte får något liknande tråkigt besked imorgon som att man vill avvakta en ny röntgen. Det har jag ju varit med om förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar