Kort om mina senaste år.



torsdag 13 september 2012

Att dela med sig är bra!

Det kliar på hela kroppen och jag förstår inte om det är på riktigt från det cellgift jag får nu eller om det är för att det kan ge accosiotioner till eloxatinet. Man sa ju till mig att det kunde bli så i andra fall som t ex att jag kunde förnimma att jag fick stötar av kyla och så men inte trodde jag det skulle vara från själva allergi chocken. Men det kan ju vara från annat också, jag får fråga på tisdag så jag inte skaffat mig andra allergier ovanpå allt. Men jobbigt är det och inget hjälper som jag prövat hittills.
Nu har jag i alla fall blivit medlem i ILCO också vilket jag klart skulle blivit tidigare men fick påstötning ikväll när vi från föreningen Leva livet träffades för Mandala målning. Nu hoppas jag på nya tips och flera råd med hur jag kan sköta stomi påsen mycket bättre än vad jag klarat hittills när det uppstår läckage och så. Men det har jag nu förstått är vanligt. Tänk vad man får veta när alla delar med sig av sina kunskaper. Allt blir på nåt sätt lättare att acceptera när man vet man inte är ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar