Kort om mina senaste år.



lördag 15 september 2012

P-CEA prov!

Igår var jag och tog prover inför ny röntgen på måndag och behandling på tisdag. Min onkolog, eller hon är ju inte min onkolog längre, min före detta, alltså inte min före detta man utan min före detta onkolog ville senast vi sågs att jag även skulle göra ett prov som visar hur mitt CEA värde ligger. I utlandet är det alltid viktigt men innan min Paris operation hade man bara tagit detta en gång på mig. Detta prov var ett av de första professorn i Paris efterlyste och jag fick snabbt ta det och sedan skicka ner det till dem. Innan operation låg CEA värdet på 12 och efter operationen på 2. Det var riktigt bra men ska väl egentligen vara 0 för att inga metastaser ska finnas i kroppen. Men min fd har alltså förberett allt för att man så snabbt och snart som möjligt kan göra en operation i Lund, om nu röntgen visar att det skulle gå. Finns också den möjligheten att jag är full av metasaser på olika håll och ställen vilket klart då gör att det absolut inte kommer bli någon operation och jag är tillbaka på ruta ett igen, fast med en himla massa kunskaper rikare (som jag helst varit utan). Dessutom innebär det att jag måste hitta en ny plan för att de ska försvinna. Än är inte allt prövat, det finns mera om man bara letar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar