Kort om mina senaste år.



onsdag 12 september 2012

Håret slutar växa ändå

Man säger att man inte tappar håret av detta cellgift, men det är jag inte beredd att hålla med om. Borsten är helt full med mitt hår varje gång jag använder den och nog har mitt hår blivit nästan hälften så tjockt nu. Det växer inte alls heller och det har jag kollat, kanske max en centimeter på fyra månader och det kallar jag inte precis för att växa. Kommer inte ihåg hur snabbt det vände efter avslutade berhandlingar, men som vanligt, det tar den tid det tar.

3 kommentarer:

  1. Vilka cytostatika får du nu?
    -Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Jag får samma som du fast inte Eloxatin och Avastin efter min allergiska reaktion. Men oj, vad det kliar i alla fall. Smörjer mig och kan knappt ha åtsittande kläder på mig utan att jag får panik. Men nu är det sista gången på tisdag och det ser jag fram mot. Sen kommer jag göra allt för att få ett mycket långt uppehåll. Jag kan inte tänka en rätt tanke med detta cellgift. Men det blir bättre, vi ska klara oss, vi kämpar och tillsammans blir vi starkare :-)

      Radera
  2. Jag har inte tappade håret på den vanliga sätt med cytostatika, men det blev och är fortfarande som du beskrev den. Spröd, bryter sönder, utan glans och borsten är full med hår. Så läkare som vanlig berättar inte hela sanningen. Kram, Iara

    SvaraRadera