Kort om mina senaste år.



lördag 29 september 2012

Stomipåsar!

Jaha, visst har jag tränat en gång till och det känns bra. Allt utom med stomin och det vet jag inte hur jag ska hitta en riktig lösning på. Enligt mitt sett att se det på beror det på dåligt klister som inte fastnar riktigt på huden, men jag vet inte om det kan vara så enkelt som det är fel modell för mig. I vilket fall hoppas jag att jag på lördag i Göteborg ska kunna hitta andra lösningar. Ska åka till Stomins världs hälsodag och lyssna på förhoppningsvis en massa intressanta föreläsningar och höra andras åsikter som kanske kan hjälpa mig. Skulle gärna vilja gå även på body balance men är inte säker på att jag vågar ännu. Är ju mer än pinsamt när man känner att påsen börjar läcka, lagom kul.
Men igår tränade jag bredvid en MFF spelare och det kändes så stort. Inte för vem han var utan för att jag helt plötsligt kände mig som en normal människa som är med lite mera, eller hur jag nu ska få er till att förstå vidden av att kunna göra vad man vill utan att något tar emot eller gör ont eller kroppen bara säger neeeej, det går inte. 

2 kommentarer:

  1. Jag måste få tipsa - men naturligtvis har du redan testat det... men, om du tar en hårblås och värmer själva plattan sitter den fast mycket bättre och det är lättare att få den på plats.

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, tack. Det visste jag inte. Ska prova med en gång. Så ny är jag med det, även om jag haft det nu i drygt ett år. Kram

    SvaraRadera