Kort om mina senaste år.



tisdag 25 september 2012

Kampen fortsätter!

Min väntan är över och det blev inte riktigt som jag tänkte mig idag heller. Läkaren var mycket trevlig och gav mig ett förtroendegivande intryck även om han inte kan trolla eller göra underverk med min situation.  Metastaserna i levern är för tillfället borta, man ser viss aktivitet i lungorna som lika gärna kan vara naturligt. Så långt allt bra. Misstänker ändå att lungorna kan vara inflammationer som inte helt lagt sig. Man har nu hittat något misstänkt vid bukhinnan och det kan vara metastaser och det kan vara naturligt eller så är det en körtel. Man kan bara se att någonting finns där som mest troligt inte skall vara där. Nu blir det två månader utan någon behandling för att allt eller något ska ge sig tillkänna eller försvinna innan man vet vad man ska göra. Nu blir det två nya månader till att vänta på vad jag har eller inte har i min kropp. Bra eller dåligt vet jag inte om jag tycker det är ännu, men jag får bestämma mig för att det är bra, så blir det säkert bra i slutändan. Jag fortsätter äta min anticancermat och ska börja på gymmet det måste vara positivt för kroppen. Så får jag gå här i min ovisshet i två månader till men nu när mörkret kommer tidigare på kvällarna och stannar kvar längre på dagarna får jag hitta något att fylla väntan med. Men jag blev glad åt att jag kan börja gå på gymmet för det har jag inte riktigt vågat innan. Ett stort steg i rätt riktning. Kampen fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar