Kort om mina senaste år.



onsdag 19 september 2012

Lite, lite hände det i alla fall

Ja, nu har jag fått sista behandlingen idag (hoppas jag). Alla vanliga symptom är tillbaka och jag mår inte något vidare, men det går snart bort och det är bara att vänta in dagen det vänder.
Dock gav mitt beklagande igår lite resultat. Min egen sköterska meddelade sin chef om min situation och hon lovade att min nya läkare från Lund ska ha satt sig in i mitt fall och ta emot mig så snart det bara går. Hon pratade tom om den 24 och det är på måndag. Nu hoppas jag innerligt att det blir så med. Men lite snabbare lär det bli i alla fall. Pusst, vad glad jag blev. Hon lovade också att hon skulle kolla upp hur det ligger till på kurator sidan för där måste jag ju få komma till någon. Jag har ju faktiskt varit hos en hela tiden som fått sluta så nog ska jag väl kunna få träfa en ersättare utan att behöva en ny remiss, tycker jag. Men nu är det läkarbesöket som är viktigast så får vi ta det andra sen. Förstår inte varför jag som sjuk egentligen ska behöva tigga mig till att få saker att hända och jag blir så ledsen för alla dem som inte orkar göra det själva eller har någon som kan hjällpa dem. Men klart att det blir kaos på en avdelning när så gott som alla läkare på en gång säger upp sig och sen kvittar det hur mycket förståelse man har för alla, läkare, sjuksköterskor och alla andra som jobbar för att det ska fungera. Patienterna ska aldrg bli lidande för det, tycker man.

1 kommentar:

  1. Jag fattar inte hur sjukhus kan vara så olika. Vår kurator (finns 2) bokade jag bara tid hos för mig och min son. Någon remiss var det aldrig frågan om, jag var ju redan patient på onkologen.
    Du får nog flytta temporärt till Linköping i alla fall. :-)
    -Uffe

    SvaraRadera