Kort om mina senaste år.



torsdag 6 september 2012

Rena sjukstugan!

Rena sjukstugan har vi haft den sista veckan i familjen. Var och en på sitt håll. För en vecka sedan drabbades dotter nummer två, som sedan sju månader tillbaka finns i Australien, av svår maginfluensa. Via skype pratar vi fram och tillbaka hur hon ska bli bra och till slut en vecka senare verkar det som hon är det. Men säg kan det smitta via Skype? Igår fortsatte sonen med sin maginfluensa. Hur i allsin dar kommer det sig att båda har det i princip samtidigt just nu när det aldrig tidigare hänt att de smittat varandra? Lite komiskt, tycker jag. Sen har vi dotter nummer ett som har lite ryggproblem och en del andraproblem med magen. Hon kommer hem från Barcelona några få dagar, hinner med läkarbesök men sitter sen i soffan och nyser och vad händer då? Jo, hon får ryggskott!!! Klart vi skämtar lite med henne om att hur kan hon bara nysa på det viset, men till vår förvåning när vi idag var tvungna att söka hjälp av en kiropraktiker för att hon ska kunna flyga tillbaka nu ikväll, säger han att det är något av det farligaste vi kan göra. Alltså att nysa. Det kan orsaka en massa problem med oss, så var försiktig. Och, mitt i allt detta får jag min behandling och jag kan omöjligt avgöra vem av oss fyra det är mest synd om, så jag säger att det är oavgjort. Nya tag för oss alla imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar