Kort om mina senaste år.



onsdag 5 september 2012

Sanrt sista behandlingen för denna gång!

Det går fortfarande bra att hosta och bli av med det mesta skräp som vill upp, och det är så skönt. Men nu har en tung huvudvärkliknande smärta börjat plåga mig till och från. Beror antagligen på att mitt blodtryck åker upp och ner eller är det som läkaren tror det kan vara något hormonellt efter operationerna. Men den 17 är det röntgen och sen läkarbesök cirka 14 dagar senare så kanske får jag bättre svar då. Har precis gjort den andra behandlingen efter hemkomsten och bara en kvar, så underbart, men så trött så trött man blir. Nu önskar jag lite krafter igen, de tog snabbt slut.

5 kommentarer:

  1. Skönt att lungorna verkar bättre. Men varför tar det 14 dagar efter röntgen för att få svar? Skäll ut dem (snällt) och kräv mer snabbhet. Väntan=psykisk terror. Jag fick min sista behandling förra veckan (Eloxatin+5FU+Avastin) och röntgas denna vecka. Magnetröntgen i måndags och datortomografi i morgon. På måndag har de konferens och beslutar mitt öde den närmaste framtiden. Jag får telefonbesked redan samma dag.
    Du borde ha rätt till samma service även om du är i Skåne och jag i Östergötland.
    Jag lider med dina biverkningar, själv har jag varit väldigt förskonad.
    -Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst är det psykisk tortyr att vänta två veckor. Det har jag sagt varje gång till min onkolog tidigare och hon har alltid försökt vara snabb. Tyvärr råder det lite av en kaos på vår avdelning just nu och min läkare har slutat. Jag har ingen aning om vem som blir min nya läkare och nu i samband med behandlingen försöjkte jag luska i det och om min tid. Får bara till svar att det kommer bevakas av sekreterarna. Torsdag har vi den dag alla går igenom allas journaler. Men jag hoppas på att det ska vara för att man vill ha svar från Lund om operation av mina två nya metastaser. Annars är jag en bra "plåga" som ligger i för att få snabba svar. Denna gång kommer jag nog gå bet för ingen vet något. Ibland får vi bara bita ihop och se glada ut men fortsatt "tjatning" kommer det bli vid min nästa behandling.

      Radera
    2. Håller tummarna för att du för en bra läkare. Du måste få hanteringen av ditt fall att gå snabbare rent generellt. Och det är bara de läkare och sköterskor som har hand om dig som kan skapa detta. Det hänger på deras vilja och intresse. Därför som jag skriver på min blogg att man måste hitta personal man trivs med och som jobbar för dig, inte bara går till arbetet och sedan hem igen. Usch, nu klagar jag.
      Men som sagt, jag håller tummarna Karin.
      -Uffe

      Radera
  2. Karin det finns sluten grupp på facebook för oss med tarmcancer,du kanske orkar att dela med dig.
    För oss med tjocktarmscancer: https://www.facebook.com/cecilia.l.blom/posts/10151058976303963?ref=notif&notif_t=feed_comment#!/groups/492897870739929

    Mvh. Maria

    SvaraRadera
  3. Maria.
    Är det något för en manlig rektaltumör med levermetastaser? :-)
    http://blog.paradishagen.se
    -Uffe

    SvaraRadera