Kort om mina senaste år.



måndag 14 januari 2013

Dessa rinnande ögon!

Märkligt ändå att både strålbehandling och cellgiftsbehandlingar kan ge samma symptom. Har under de senaste dagarna haft överkänsliga ögon. De både rinner och svider i dem. Precis samma sak som alltid händer under giftperioderna. Trodde inte att man skulle få samma av strålningen. Kan jag tycka är konstigt men det är väl som läkaren sa att man aldrig kan förutse någons biverkningar. Är det inte värre än så ska man klart inte gnälla. Men jag är faktistkt mest förundrad över att det är så. Gråter som aldrig den när jag är ute. Hoppas att ingen tycker jag är helt knäpp, men faktum är ju att jag kan inte göra ett smack åt det. Det är bara att avvakta tiden tills det försvinner.

2 kommentarer:

  1. Hej Karin,

    framför allt är det märkligt att läkarna inte har berättat för Dig att dessa biverkningar är vanliga. Kroppen har fullt upp med att transportera bort det som strålbehandlingen har slagit loss. Då kan det bli en brist på tårvätska i ögonen som gör att ögonen retas och kliar. Du kan köpa tårvätska på apoteket. Jag tror den heter "Drop-it". Då slipper Du röda ögon. Du kanske också kommer att känna att synen har försämrats, men det är i så fall också bara tillfälligt och försvinner igen när det har gått lite tid efter behandlingen. Så dessa saker är inget att oroa sig för. Men hjälp Dina stackars ögon med lite extra tårvätska.

    Hälsningar
    Tanja

    SvaraRadera
  2. Tack, ska gå till apoteket med en gång :-)
    Karin

    SvaraRadera