Kort om mina senaste år.



tisdag 1 januari 2013

Nya förväntningar!

Nytt år och nya förväntningar. 2013 visst ska det bli ett bra år trots alla tråkigheter ute i världen. Vi får bara ha lägre förväntningar på omvärlden så ser vi det fina också.
Brukar aldrig sätta upp några nyårslöften men detta året känns det helt plötsligt viktigt att göra det.
Det som sker det sker och det kan vi inte påverka annat än att se det från en positiv sida eller negativ. Likgiltighet eller neutralt är klart ett tredje sätt men likgiltighet är samma som att vi inte bryr oss om oss själva och det gör vi klart, i alla fall de flesta av oss.
Jag lovar mig själv att jag inte ska ge upp min kamp att bli frisk. Jag ska vara positiv inställd och försöka att aldrig gå till neutral eller negativ inställning till att klara behandlingar mm. Att fortsätta kämpa innebär ju att fortsätta må så bra det bara går i min situation och då måste det positiva styra. Om det positiva styr blir det lättare att kämpa. Ja, ungefär så tänker jag.
För inte är det lätt att alltid vara positiv vid behandlingar och annat tråkigt men det kan få livet till att bli lättare och ljusare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar