Kort om mina senaste år.



tisdag 22 januari 2013

Spenshult rehabiliteringshem!

Oj, vad länge det blev innan jag kunde skriva. Jag kom till Spenshult rehabiliteringshem i söndags efter en del strul med den lokala bussen. Men jag kom fram och här är jag nu till fredag. Vi provar på alla möjliga aktiviteter, men mest det vanliga. Promenader i härlig miljö och jobba sig svettig på gym. Vattengympa för den som det vill. Qui Gong är däremot helt nytt för mig. Jag har däremot provat på Tai Chi och det påminner rätt bra om vartannat. Vi har provat att sätta på servetter på alla möjliga saker som, ljusstakar i glas, plåt eller trä och det kan bli hur tjusigt som helst. Men eftersom jag precis har rensat hemmet från allt gammalt jag inte längre använder känns det inte helt lockande att börja fylla på med nytt som samlar damm. I alla fall är vi alla trötta när kvällen kommer och det blir inte många sidors läsning förrän ögonen går i kors. Tyvärr vaknar jag efter några timmar och har svårt att somna om igen, kanske är jag övertrött...

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har nu läst din blogg från början till slut. Jag hittade hit genom Kjell och Ulfs blogg. Det är väldigt fint att läsa din blogg och se att du varit så stark igenom allt! Och det ger mig väldigt mycket mod.

    Min mamma fick för två veckor sedan besked om avancerad cancer i magsäcken med metastaser i levern, och vi vill söka vård i frankrike. Tror du att jag skulle kunna komma i kontakt med dig på något sätt för tips och råd?

    Med vänlig hälsning
    Tung

    SvaraRadera
  2. Ja, självklart hjälper jag er så mycket jag bara kan. Maila på min mailadress så skickar jag dig mitt tel nummer.
    Hälsningar
    Karin

    SvaraRadera
  3. Gud vad härligt att höra! Jag blev så glad att jag nog hoppade till i skrivbordstolen. Men jag hittar inte din emailadress. Kan du maila mig på tung.bui.quy (a) gmail.com (byt ut a:et och paranteserna mot @)

    SvaraRadera