Kort om mina senaste år.



onsdag 2 januari 2013

En gång kvar att strålas nu!

Idag fick jag näst sista strålbehandlingen och skulle träffat läkaren efteråt. Han hade för mycket att göra idag och en läkare var sjuk. Han ville jag skulle ta besöket på fredag istället. Det ville inte jag. Jag vill vara i Lund på Lundaspelen istället. Kan tro att en hel del reagerar på det men jag tänker som så att inte kommer något förändras för mig om jag ser honom idag, på fredag eller på måndag. Det jag ska få veta är vem som har hand om mig i fortsättningen om något skulle inträffa med biverkningar och så. Samtidigt ska jag berätta hur jag upplevt dessa sex gånger med strålbehandling, så nog kan det då vänta till på måndag istället. jag kommer inte få veta resultatet förrrän om ca åtta veckor i alla fall så vänta får jag göra  i alla fall. Innan dess är det bara en varsamling eller ärrbildning efter strålen. Har jag tur ser man inget alls därefter, bara en helt frisk lever.

2 kommentarer:

  1. Ja det tycker jag du gör rätt i. Man måste få göra lite roliga saker ibland också. Håller tummarna att strålningen har hjälpt.

    SvaraRadera
  2. Jsg håller med Yvonne. Det är väl helt naturligt att man avtalar en tid med varandra som passar både läkaren och patienten. Jag hoppas Du får det riktigt trevligt i Lund på fredag och att Du därefter får en stärkande viloperiod från alla behandlingar.

    SvaraRadera