Kort om mina senaste år.



lördag 12 januari 2013

Storröjning på det nya året!

Kan man tänka sig. Jag har i tre dagars tid orkat röja på vind och bland alla högar jag har i lägenheten. Allt jag inte använt på ett år och inte bara älskar åker i antingen containern som står så fint på vår gård i tre dagar eller i kassar att skänka bort till dem som kan behöva det bättre än jag just nu.

Det gäller att passa på att kasta allt man samlat på sig när denna container står på vår gård.
Jag har bara satt upp trasiga och gamla saker på vinden och stuvat in det. Till slut behövde jag ett skohorn för att komma in i förrådet. Men inte längre, nu kan man tom gå en bit in och man ser vad som finns där. Innan har allt jag behövt alltid haft en tendens att finnas längst in, vilket inneburit att alla väskor, lådor och annat bråte först ska ut innan man hittat rätt. När så den "den saken" är funnen ska allt in igen och det hamnar klart huller om buller. Men inte längre. Nu ska det bli ordning i fortsättningen med. Inte bara nu. Så mycket bättre det känns. Sista lådorna ska gås igenom imorgon, för sen försvinner containern och utan bil är det inte lika enkelt att få iväg allt till tippen.
På måndag kommer jag vara helt färdig och bara sova i flera dagar. Jag är klart helt utmattad men helt fast bestämd på att även de sista lådorna ska sorteras ordentligt innan jag får ge mig. Sen måste det städas, för som det ser ut efter alla gamla lådor här inne. Men det blir ett senare problem...Känner mig i alla fall super duktig som orkat med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar