Kort om mina senaste år.



söndag 24 juli 2011

Biverkan.

En biverkan som cellgifterna för med sig är att man lätt kan få dåliga tänder. Eftersom jag är född med dåliga tänder har detta klart påverkat mig ännu mer. Från början har jag haft en det ena en det andra problemet med hål, tappade plomber och lite till. Men eftersom jag så gott som hela tiden fått Avastin har min onkolog sagt nej till att göra vid mina tänder efter att jag fått remiss till sjukhusets tandläkare. Men varje gång tidigare det varit något har jag sluppit inflammation eller ont. Men nu har jag oonnt! En tand har börjat värka oavbrutet och jag måste ta Alvedon för att kunna äta. Hoppas att det kan lägga sig annars måste man göra något för jag kan inte gå omkring med en ömmande inflammation i en tand för evigt. Hoppas dock att det ska gå tillbaka. Nu har jag börjat med Vichy vatten och Listrine flera gånger om dagen i en förhoppning att det ska hjälp. Jag väntar några dagar till men imorgon om jag inte kommer ihåg fel kommer min onkolog tillbaka från semestern och i värsta fall får jag fråga henne vad jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar