Kort om mina senaste år.



tisdag 12 juli 2011

Frisk igen!?

Om man nu kan säga att jag är frisk igen, men i alla fall har min magåkomma försvunnit. Så skönt att det gick snabbt över men lite matt har jag varit idag även om jag försökt hålla igång lite. Inte bra att bara ligga, det mår man inte bra av heller i synnerhet inte om det blir för mycket. Har tom varit ute en runda med Selma som faktiskt blev en timme lång. Nu var det inte så snabbt vi gick vilket klart Selma gillade för då kunde hon stanna och nosa på allt hon ville och jag orkade, så det blev ju bra.

En dag kvar till vi reser och när vi kommer hem är det inte många dagar till min röntgen. Inte utan att jag blir lite nervös. Det är ju en röntgen som har erhört stor betydelse. Inget i lungsäcken innebär operation i Sverige. Är det något, ja då blir det inte operation i alla fall inte här. Lite orättvist kan jag tycka. Jag undrar så varför det ska bero på vilket land man bor i inte bara var i Sverige man bor. Vem är det som sätter dessa ramar här?  Lite som att man säger till patienter att du är inte värd att sparas men en annan kan vara det. Hur kan Försäkringskassan bara med att säga att jag inte får någon ersättning för man nekat operation i Göteborg och Lund. Men faktum är att jag inte har några metastaser i levern och det måste väl vara det som räknas, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar