Kort om mina senaste år.



måndag 25 juli 2011

Sömnbrist

Har inte sovit så bra inatt. Märkligt att man inte gör det när man tar sömntabletter. Det brukar vara min enda räddning men i natt funka det alltså inte. Jag börjar redan bli trött, såklart. Och lite nervös inför morgondagens röntgen (som jag måste vänta på till den 9 augusti för att få besked om jag kan bli opererad eller inte). För mig helt ofattbart. Kirurgen sa till mig att han inte behövde träffa mig innan operation men om det nu ska bli lungan först kommer jag bli remitterad till Thorax i Lund vilket enligt sägen bara ska ta max två veckor (tror jag så lagom på). Men som ni hör är det bara en evig längtan.

Läste en notis att Spanien börjar få problem med sina privata sjukhus och tiden det kan ta innan man kommer till kan vara så lång som två veckor! Är det ett skämt eller? I svårare fall och beroende på var man bor kan det i extrema fall dröja som max tre månader. Men det är ju minimum vi väntar här i Sverige. Jag fick remiss till sjukhuset för endoskopi i januari och kom till i april! Sen april 2009 har jag väntat på en operation här i Malmö. Det ter sig verkligen annorlunda i våra kära EU länder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar