Kort om mina senaste år.



fredag 29 juli 2011

Nya prover!

Eftersom man inte har full koll och inte fullt samarbete med varandra fick jag gå och ta nya prover idag igen. Jag hade inte tagit leverprover vilket ska till för diskussion om min fortsatta behandlingsperiod. Nu är det inte helt enkelt att ta prover längre i mina vener eftersom de är både slitna och sega. Jag går ifrån Blodprovsavdelningen med ett antal plåster och blåare armveck. Mycket sällan man klarar att sticka mig på första eller andra sticket. I regel behövs minst fyra stick men det är efter att de hämtat en ny sköterska som ska ta sticket på mig. Antar att detta är vanligt bland alla som varit under behandling lika länge som mig. Nåväl, nu är det taget och svaret har de på måndag morgon. Resultatet får jag själv vänta på, som jag redan skrivit ett antal gånger, i nio dagar.

Var och såg sista delen av Harry Potter idag med mina töser och lite sorgligt är det att det var sista delen. Har alltid tyckt om att det hela tiden skulle komma en fortsättning. Lite nostalgiskt. När mina barn var små började jag läsa de första böckerna för dem som kvällssaga. Det var så mysigt att ligga och läsa för dem samtidigt. Marcus somnade klart direkt, han var för liten för att ha någon behållning av de första årens Harry Potter. Idag tror jag han gillar filmerna lika mycket som jag. Några år senare såg han alla filmer som vi köpte säkert 100 gångr och kunde imitera i princip alla olika karaktärer i filmen. Kul! Han skrämde slaget på oss när vi reste till Italien en gång och han ordagrant immiterade Dumbledore. Vi var säkra på att det var han som smugit sig in i bilen. Han är lika bra på immitationen idag som då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar