Kort om mina senaste år.



fredag 8 juli 2011

Tröttheten är svår att bli av med.

Kommer ihåg för två år sedan efter att jag fått min första fyra månaders giftbehandling. Det var ganska lätt att komma tillbaka och hämta krafter. Hjärnan var påverkad mycket försvann från mitt minne men där fanns ändå en entusiasm och vilja i mig. Nu två år senare och ytterligare två giftkurer och en operation har mycket av kraften och orken försvunnit. Så mycket som jag vill göra om jag bara orkat. Men nu är det dags att bygga kondition och bli så stark som bara är möjligt för operation två och tre SKA bli av. Men det kommer klart dröja så det är klart att jag hinner det men nu bara väntar jag och hoppas varje dag att entusiasmen ska komma tillbaka. Men med sol och värme kommer säkert energin tillbaka. Viljan har jag klart och lite dowms måste vi ju alla ha.

Köpte en ny baddräkt idag. Jag som bara är en bikinimänniska. Men ärret efter leveroperationen kan jag klart inte ha bara så det fick bli antingen tankini eller baddräkt. Men just den här baddräkten kommer fungera finfint med stomipåse. Jag vet redan nu att efter ändtarmsoperationen kommer jag få stomi. Eftersom tumören är borta måste hela ändtarmen bort. Men den tanken har jag levt med i två år så det är ok. Jag försöker att inte tänka så mycket på den och helt klart är livet mer väsentligt en en liten påse på magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar