Kort om mina senaste år.



onsdag 6 juli 2011

D-day var kommen!

Vissa dagar ska man inte en stiga ur sängen. Denna dag borde jag legat kvar och bara fortsatt läst om Lance Armstongs fantastiska Tour de France lopp. Idag upptäckte jag bland Emelies pappar att jag redan hade fått kallelsen till röntgen. Den har funnits här sedan den 23 juni. Någon har städat bort den åt mig. D-dagen var alltså redan kommen. Jag bokade en resa som naturligtvis krockar. Jag har väntat och väntat på att brevet skulle komma och tänkte inte i min enfalld att detta skulle bli något problem, men det var det. Jag var tvungen att skjuta fram det fem dagar för här i Sverige stänger ju allt som bekant på sommaren. Man gör bara denna röntgen två dagar i veckan. Att ändra resa med Ryanair är inte att tänka på. Man blir ruinerad bara man försöker kontakta dem. Så var det med det. Bara att bita i det sura äpplet. Får försöka få röntgenläkaren att skynda på med svaret, vilket jag vet går med god vilja. Lite lustigt bara. I Frankrike tar den 20 minuter så har man själv svaret från röntgenläkaren. Där måste inte först remitterade läkare få svaret en till två veckor efter gjord röntgen. Undrar var administrationen brister mest i Sverige eller Frankrike. Min gissning är är lika mycket fast på olika sätt. Kanske skulle man sätta sig ner och jämföra för en sak är klar i Frankrike går allt snabbt men man kan bli tokig på att de inte kan engelska.

Intet är som väntans tider. Nu kommer det ta minst en vecka längre innan jag får min dom: Operation i Malmö eller Paris. Hoppas bara att jag är uppsatt i kön och att man kan skynda på den. Jag vet man inte ska ta ut något i förskott men om jag inte tar för givet att jag går att operera kan jag lika gärna ge upp redan idag. Jag har inte vänpat i två år för att sluta här. Jag ska bli frisk och jag ska vandra Santiago de Compastella tidig höst 2012. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar