Kort om mina senaste år.



tisdag 26 juli 2011

Röntgen klar

Nu är det bara att vänta på svar från PET röntgen idag. Efter lite misshandling av nålen idag blev jag både kontraströntgad och prover inför torsdag tagna då jag ska spola port a cathen. Jag har haft lågt kalimvärde och måste därför äta tabletter varje dag men det ska inte vara någon fara nu i alla fall inte eftersom jag just nu har uppehåll i cellgiftbehandlingen. Därför fick jag ta prover i armen och inte i fingret idag med. Detta resulterade i tre plåster på armen. Men det är lite som att man får en tablett som ger en annan bieffetkt så måste man få en annan tablett för det. Så fortsätter det hela tiden. Man kan vara glad när man slipper någon tablett men det dröjer inte många veckor förrän man måste få en annan. Men detta är numera en vanesak. Förr kunde jag inte svälja hela tabletter, jag tuggade tom alvedon innan jag kunde svälja ner dem med ett glas vatten. Numera är jag tvungen att svälja ner "hästtabletter" och det funkar, även om jag inte gilar det. Så visst kan man lära en gammal hund att sitta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar