Kort om mina senaste år.



lördag 23 mars 2013

Fatigue!

Det var ett tag sedan jag läste om fatigue. Jag har nog aldrig riktigt satt sambandet med att det kan komma och gå i olika proportioner under hela tiden. Självklart är det så eftersom det kommer både av behandlingarna och av själva cancern. Läste även att i vissa fall kan det ta upp till ett år efter man blivit frisk som man kan känna av det. Antagligen fick jag all denna information när jag fick veta allt annat om cellgifterna och vad man skulle fortsätta med, men jag har glömt bort det.

Kanske kan antibiotika också hjälpa till att utlösa mera trötthet. Det är först idag som det känns som det finns en orsak till varför jag är och har varit förfärligt trött. I alla fall lite tröttare än jag brukar vara. Kroppen har verkligen inte klarat av att motionera. Skulle jag gjort det var jag rädd att jag skulle gå av i lederna, men nu är jag på gång igen. Känns bra att komma tillbaka. Hoppas att jag orkar gå på gymmet nu då på måndag och träna indoor walking på tisdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar