Kort om mina senaste år.



måndag 4 mars 2013

Ibland undrar jag över mig själv!

Ibland tror jag att jag är lite halvtokig. Var på biblioteket för att lämna tillbaka några böcker som jag lånat under två perioder. Så bra att man kan förlänga dem hemifrån för fyra böcker läser jag aldrig på en månad. Med mycket närvaro och lite mera fokus än vanligt kanske det blir max två under en låneperiod. Kan inte koncentrera mig längre stunder och ofta får jag börja om från början igen om det gått några dagar.

När jag läst ut en bok kommer jag sällan ihåg vad den handlade om, vilket gör att jag får läsa baksidan av boken för att det ska komma lite episoder fram i minnet igen.
Men jag älskar verkligen att läsa annars. En bra bok är tillsammans med en hund människans bästa vän.

Idag fick jag totalt helt fnatt. Hade inte tänkt låna någon bok alls.
Klart hittade jag nyhetsböckerna och fastnade klart för två där. När jag ändå var i farten tyckte jag att jag kunde gå vidare och se om det fanns någon annan rolig bok. Jodå, jag hittade flera. Jag kom hem med 13 böcker! Vad i allsina dagar ska jag låna så många böcker för?Så många läser jag knappt under ett år sen cancern. Så vad ska jag låna alla dessa böcker för? Men, som sagt. Jag är tokig i böcker och skor. Alltså två affärer jag inte kan motstå. Lurar in barnen ibland och de är inte glada, det kan jag lova. Men vi har ju alla våra laster.

Nu blir det läsa av, eller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar