Kort om mina senaste år.



fredag 1 mars 2013

Vatten för hudens skull?

Har en längre tid nu lidit av att min hud blir torrare och torrare. Omöjligt att ha tajta kläder på mig för det gör till och med ont. Det stretchar och drar och känns som jag har flera sprickor. På kvällen är det som jag fått en allergisk reaktion för allt kliande.
Tycker det är konstigt att det blir sämre eftersom det ju är ett tag sedan senaste behandlingen. Då har det slagit mig att det kan vara kylan, men den har ju inte blivit värre. Legat runt några plus eller minusgrader hela tiden.
Nu tror jag ändå att jag hittat den verkliga anledningen. Jag är bra på att dricka vatten men har inte druckit de extra glasen mitt på dagen som jag brukar. Varför vet jag inte, det har bara blivit så. Tillsammans med att jag varit flitig på att träna har antagligen även huden blivit uttorkad och säger ifrån på detta sätt. Nu är jag ingen expert på området men om man tar lite här och lite där av vad jag fått lära mig den hårda vägen tror jag att jag ligger rätt nära sanningen. Antagligen är det därför som mina ögon rinner som Niagarafallet varje gång jag går utanför dörrarna med. De rinner för de är torra och jag har salva till dem men klart man måste hjälpa till inifrån med.
Nu tar det 35 dagar för hudens celler att förnya sig! Resultatet lär väl dröja en månad innan jag vet om min teori är rätt eller fel. I vilket fall kan det aldrig vara fel att dricka några extra glas med vatten varje dag (även om jag numera kokkar vattnet).

2 kommentarer:

  1. Prova Aloe Vera dryck från hälsokostaffären. Har själv fått inte bara påtagligt bättre hy och naglar jag har dessutom slutat hosta upp en massa äckliga klumpar. Tar bara 1 matsked 4 gånger i veckan trots att man egentligen skall ta 1-2 matskedar 1-2 gånger per dag. Den ska tas fastande och man ska helst inte äta 30-40 minuter efter intag så för mig funkar det bara de dagar jag inte jobbar.
    Hälsningar
    Christina

    SvaraRadera