Kort om mina senaste år.



lördag 9 mars 2013

Mello Jello!

Jag hatar när man kallar Melodifestivalen för Mello. Jag tänker på  Jell-o när jag hör det. Efterrätten Jello - Mello-Jello. Meen, jag gillar att titta på den och ännu mera när låtar jag gillar går vidare och vinnare.Därför var jag nöjd ikväll när Robin vann. Han har en underbar röst och låten var bra. Precis som Lorren förra året.

Har fortfarande obehag i mina armar och vet inte hur jag ska bli av med det. Får hålla mig sysselsatt för att tänka mindre på det. Därför har jag sytt en klänning till min ena dotter idag. Mitt i syendet hände något med maskinen. Den ville bara sy baklänges! Hjälp, vad gör man då? Lite svettigt till jag efter någon timme lyckades hitta och lösa felet. Bra karl, och i detta fall kvinna, reder sig själv. Hade varit lite jobbigt att sy klart allt baklänges. Om det nu ens överhuvudtaget går.

Imorgon ska jag sy några "skålar" till badrummet. Ja, man kan faktiskt sy det och jag har hittat ett superfint matchande tyg som kommer piffat. Har nog haft för mycket i svart och vitt här hemma och det har jag riktigt tröttnat på. Byter ut det mesta till lite gladare toner. Hade jag orkat skulle jag måla väggarna också, för så trött jag är på allt vitt nu. Lite, lite färg gör mig mycket gladare. Vårens modefärger är underbara tycker jag. Vi får se hur det blir med väggarna. Något måste göras för slitaget gör sig mer och mer påmint nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar