Kort om mina senaste år.



fredag 29 mars 2013

Glad Påsk!

 Börjar hitta ett mönster hur man mäter olika i basiskt och alkaliskt nu, men där finns fortfarande en del förvirrande bitar kvar för mig att lösa. Vissa mäter det basiska innan man äter maten och värmer det så pass hårt att t ex om man ska mäta en banan försvinner allt fruktsocker i den och då blir den klart basisk vid en sådan mätning. Om man låter den behålla sin form och mäter den efter man ätit den är det klart att den är alkalisk för då mäter man den med allt fruktsocker kvar.

Varför man gör olika mätningar förstår jag inte men det är kanske för att vi ska tänka till innan vi jämför. Det finns massor av olika tabeller på nätet och därför är det upp till en själv att avgöra vilken man vill använda sig av. Jag har valt att gå efter icke förbränning utan hur det är i naturligt tillstånd när det passerar vår kropp.

Nu önskar jag alla en Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar