Kort om mina senaste år.



onsdag 27 mars 2013

Sant eller falskt?

Eftersom boken "Överlista din cancer" är rätt faktabaserad är den lite tung att läsa för min "cyto" hjärna just nu. Jag hoppar mellan kapitlen och ströläser lite här och lite där. Senast fastnade jag för något jag aldrig tänkt på fast jag borde vetat om jag tänkt till lite mera.
Ett kapitel handlar om amalgam. Det är som vi vet kvicksilver i amalgam och kvicksilver vet vi att det är farligt. Det är tom mycket farligt. Det är även så att det är så pass farligt att det kan ge en person cancer om man får tro boken.
Jag har klart ingen anledning att betvivla det men det är svårt att tro på att tandläkare blivit mutade för att inte sluta fortsätta lagningarna med amalgam i våra munnar. Att detta under hela 1900 talet skulle fortsatt utan att man kunnat få vetskap om det är nästan för otroligt för att det ska vara sant.
Men helt klart kan man konstatera att min generation är uppväxta med att tänderna lagats med amalgam och har man dåliga tänder som jag alltid haft har man många fyllningar.
Om detta är sant är detta alltså ytterligare en orsak till cancerns utbredning. Men vilka cancerformer amalgam skulle ge har jag inte kunnat finna ännu, mer än att det ska påverka hjärnan.
Även att byta ut sina amalgamfyllningar är farligt och ska således bara göras av tandläkare som behandlar det som det gift det är. Enligt författaren är där personer som blivit bra från sin cancer på bara några dagar tom timmar efter man tagit bort amalgamet i tänderna.
Man ska inte tro på allt man läser men visst vill man veta säkert om detta är sant eller falskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar