Kort om mina senaste år.



måndag 18 mars 2013

Hostan vägrar släppa.

Nu har man sagt till mig (en läkare) att söka läkarhjälp på vårdcentralen och det gjorde jag. Ringde och ringde men till slut fick jag lämna meddelande att de istället skulle ringa mig tillbaka tillbaka när det blev min tur. Jag väntade och väntade och väntade men ingen ringde. Så slog jag deras nummer igen och fick till svar att man nu gått hem för dagen och om det är akut ska man ringa sjukhuset. Jaha, vad vet jag, jag ville prata med en sköterska men det tyckte man inte där. Förtroendeingivande? När vet man i mitt tillstånd att det är akut, eller man kan vänta eller man inte behöver ens uppsöka någon läkare. Fjärde dagen i rad jag har feber och idag har det satt sig i huvudet med, jag känner mig yr vad jag en gör. Men jag väntar att ringa något nu till imorgon. Är för trött att göra något mera nu. Snart dags att sova igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar