Kort om mina senaste år.



tisdag 12 mars 2013

Omöjligt när sömnen inte vill infinna sig!

Vissa nätter är det bara omöjligt att somna. Jag vaknar helt konstig på morgonen. Jag vill inte förstöra hela dagen med att försöka komma ikapp med sömnen. Det löser inte sömnproblemet till följande natt. Däremot innebär det en dag i mer eller mindre trans. Jag känner huvudet dunka och en konstig robotkänsla infinner sig i kroppen. Öronen susar och jag ser saker dubbelt eller inte alls.

Det är vid dessa tillfällen jag säkert vet att jag inte hämtat mig från alla behandlingar och operationer och att vägen tillbaka är längre än jag hoppades på. Väntar på att dagen ska gå för att kunna gå och lägga mig och vakna pigg och glad igen imorgon. Men det är ju inte så här jag vill att mina dagar ska försvinna! Trots detta är jag glad för dessa dagar och nätter blir färre och färre och dagliga rutiner är en nyckel till det. Jag försöker hålla mig till fler och fler och inom ramen för vad som är rimligt. Att inte lägga på för mycket som man inte orkar är bäst. Det ger mest resultat i längden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar