Kort om mina senaste år.



lördag 23 oktober 2010

Nya höstblommor



I dag har varit en dag när jag inte gjort så mycket. Jag sov länge, jag läste tidningen länge och jag duschade länge sen var det eftermiddag. Åkte till Vellingeblomman och köpte lite höstblommor och fikade med väninna. Och rätt var det är så är det kväll. Mörkret kommer snabbare och snabbare nu det märker man tydligt. Nu tycker jag det skall bli skönt med vintertiden för ljuset behöver vi. Men det är bara en vecka dit.

Vill gärna dela med mig av en middag jag lagade till mig och en väninna igår kväll. Vi blev nöjda båda två. Jag hade inte receptet på detta innan. Jag tog helt enkelt bara de ingredienser som jag gillar och blandade ihop och så blev det supergott. Pröva gärna.

Karins räksås med pasta

4 msk olivolja
4 vitlöksklyftor pressade
1 buljongtärning(vitlök & persilja)
Salt och peppar
8 soltorkade tomater
200 gram gorgonzolaost
400 gram skalade räkor
4 dl havregrädde
100 gram ruccola sallad

Garnering
1 avokado skivad att dekorera med på såsen

Fräs vitlöksklyftorna i oljan. Rör ner buljongtärningen och mosa osten tills den är slät. Salta och peppra efter smak och rör ner de skivade tomater samt grädden låt allt få smak och puttra några minuter tillsammans. Lägg i räkor och salladen. Ta från kastrullen och låt stå 2 minuter.

Koka under tiden bandpastan och servera tillsammans med såsen

Jag lovar det blir riktigt smarrigt och är enkelt att göra.
TACK för all god mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar