Kort om mina senaste år.



onsdag 13 oktober 2010

Trött, trött, trött

Hösten är kommen även i Barcelona!


Jag vet inte varför jag är mest trött, antingen för att vi inte kom hem förrän vid 2-tiden inatt eller för att jag idag påbörjade cellgiftsbehandlingen. Kanske är det en kombination. Franska luftverket strejkade igen och vi kunde inte flyga genom deras territorium utan att bli tre timmar försenade. Fransmännen gillar att demonstrera!
I vilket fall så känns det skönt att denna dag gick bra för jag var riktigt ordentligt nervös för hur jag skulle påverkas av giftet jag skulle få insprutat.  Om jag förstår det rätt kommer jag få mindre påverkan av detta cytostatika mot det jag fick förra gången men det kan ju också variera. Förra gången var jag illamående mer eller mindre hela tiden men det kände jag inte alls av idag så jag hoppas slippa det. Jag var också fruktansvärt trött men det kom klart inte med en gång. Men så igen är det ju bara första dagen. Jag hoppas bara att kortisonet kommer påverka mig mindre också denna gång för sist gjorde det mig ”uppspeadad” och det var omöjligt att koppla av på nätterna. Jag hade som mest energi när jag skulle sova minns jag.  Imorgon skall jag tillbaka för fortsatt behandling och sedan om två veckor och två veckor. Totalt 8 gånger sen hoppas jag på operation. Lund har sagt nej till det men min läkare skall höra sig för i Göteborg där man gör nyare eller annorlunda ingrepp, hopppas, hoppas… Annars blir det kontakt med Paris igen.

Vilket vackert väder vi har haft idag här i Malmö, med lite tur får vi en skön höst men mycket sol och mycket ”höstvärme”. Jag fryser jämnt och har redan plockat på mig vinterjackan, vantarna och mössan (på kvällar och morgnar) så nu undrar jag vad jag skall använda för kläder till vintern för att inte frysa. Det får bli termobyxor och underställ i silke, det värmer gott när snön och kylan kommer.

TACK all vårdpersonal för era fina insatser ni gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar