Kort om mina senaste år.



onsdag 23 mars 2011

Behöver min journal!

Som jag misstänkte har professorns sekreterare inte skickat min journal till min svenska läkare trots att jag själv hörde honom prata in på sin diktafon att detta skall göras snarast. Tyvärr påverkas jag negativt av detta och jag kan inte förstå att man inte på fyra veckor kan göra en så enkelt sak som att kopiera min journal och skicka iväg den till sjukhuset i Malmö. Både när det gäller min nästa operation (kirurger) och återbetalning från Region Skåne väntar besked. Man kan inte ta upp mitt ärende blan teamet runt mig (mitt ärende) och då i första hand kirurgerna som skall operera bort min huvudtumör måste ha mina uppgifter. Man kan inte bedöma om jag kan få återbetralt för leveroperationen förrän man vet mera kring denna. Allt står still tills vi får journlen och det handlar bara om så simpla saker som kopiering och posthantering. Mycket främmande för oss här i Sverige men framför allt jobbigt när det tycks kvitta hur många påminnelser man än gör, inget händer i alla fall.

Min svenska läkare var nöjd med allt som hänt mig och allt verkar bra och som ni förstår på ovan text kommer det bli operation här i Malmö (eller Lund). Det såg bra ut för två år sedan med tarmen och det skall inte finnas någon anledning till att det ser mycket sämre ut nu. Vi har tagit nya prover idag och jag hoppas de är  bra.

Om två veskor kommer jag påbörja min tredje omgång med cellgift. Det ser jag klart inte fram mot men jag vet att jag måste. Operation av tarmen blir det först i början av september (med någon vecka fram eller tillbaka). Hoppas lite tidigare men det är ju semestrar emellan.

Med andra ord; det känns bra så här långt. Det känns bra att vi kommit fram till våren och att det är en varmare årstid somgör att man inte fryser lika mycket när man får cellgift.

TACK min underbara läkare för all hjälp och stöd jag får!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar