Kort om mina senaste år.



fredag 18 mars 2011

Föreläsning!


Igår var jag och lyssnade på Igor Ardoris, som pratar om själförsvar (inte självförsvar). Jag har lyssnat på honom tidigare i idrottssammanhang. Han är minst lika bra för ett antal tjejer i http://www.levalivet.com/ . Vi satt ett antal tjejer som trollbundna i två timmar. Förstår inte hur man kan få så stora och allvarliga ämnen att verka så enkla endast genom att vara rak och prata "så enkelt". Han är sååå mycket värd att gå och lyssna på. Vill ni läsa mer om honom kan ni gå in på sidan: http://www.sjalforsvar.se/ eller http://www.igorardoris.se/ .

Har fått mitt sår omlagt av läkargruppen. Nu kan jag berätta att jag aldrig mer kommer gå dit i detta ärende. Jag blev arg, ledsen och besviken över att en och samma sköterska kan behandla en så illa två gånger på raken. En gång förstår jag. Vi har alla våra dåliga dagar. Detta blev för mycket. Jag vill alrdig ha med henne att göra fler gånger. Hon rörde runt i mitt sår så det har aldrig någonsin gjort mera ont än nu. Hon river, drar och sliter i allt. Rätt vad det var var hon på ett av mina nyare stygn. Det som man satte dit när man skulle ta bort sista dränaget. Slangen hade då fastnat så man fick öppna upp och sy ett nytt stygn. Jag vet att han knöt minst tio knutar (kanske man alltid gör så) men det har klart blivit kvar för man glömt bort det. Hon började dra i  det som om det var smuts och sa att detta ska bort. Nej, nej skrek jag (nästan) det är ett stygn det får vi ta en annan gång. Framför allt får inte hon ta bort det. Det var ren misshandel. Sen ska allt fixa sig bara som ingeting och läkas under åtta dagars tid. Med tanke på att det inte ens slutat att rinna kanske detta är lite väl optimistiskt. Känns som hon på allvar inte vill ha mig där.

TACK alla fantastiska sjuksköterskor som gör ett fantastiskt arbete med era patienter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar