Kort om mina senaste år.



lördag 12 mars 2011

Lite konfunderad.

Var i torsdags som jag skrev om och fick "hålet" omlagt. Hon sa jag kunde vänta en vecka till nästa gång. Kände mig inte riktigt bekväm med det hon gjort för hon använde sig inta av något bakteriedödande. Hon stoppade bara en gasbinda i hålet och sa att detta skulle se till att såret läkte inifrån och ut och inte tvärtom. En såskorpa hade lagt sig som en hinna utanpå. De flesta kan ju gissa sig till vad som hände till idag! Visst bindan fastnade i kötter och varade sig.  Gasbindan var ju helt torr. Vad hade hon sen tänkt sig?  Att detta skulle skäras bort eller?  Som min vännina sa, kanske nya rön man kommit fram till att detta skulle vara mer effektivt. I mitt fall stämmer inte denna teori. Men jag blev lite misstänksam redan när hon inte desinficerade såret. Detta är inte riktigt vad jag tycker symboliserar svensk sjukvård idag. Vi får se vad som händer. Jag hatar komplikationer, det får mig att bli lite svimfärdig. Men det blir säkert bra så småningom men det känns inte riktigt bra att så här långt tid har gått och inte så mycket har hänt mot det bättre, förutom att det slutat vara sig.

Melodofestivalfinal ikväll. Har själv ingen riktig favorit men vi får väl se ikväll vem som gör bästa framträdet. Hoppas på bra  underhållning och bästa bidrag vinner.

TACK Nelly för du hjälpte mig att handla mat idag!

2 kommentarer:

  1. Karin kanske en läkare ska kola detta ,viktig att det är ingen inflamation
    hoppas att du har långtidsvärkande OxyContin
    mot värk efter op.
    snart kommer du att blir bätre, samla styrka
    till nästa operation
    det är fantastisk att allt gick så bra
    ta hand om dig/Marie

    SvaraRadera
  2. Tack, Ja, du har nog rätt att en läkare bör titta på det. Har inte tänkt på det eftersom jag hela tiden haft min väninna till hjälp som är sjuksköterska.
    Jo, jag har starkare och långtidsverkande tablertter med mig från Paris. Men jag försöker trappa ner för de gör mig så trött.
    Jag är överlycklig att operationen gått så bra. Jag är bara så full av energi i min hjärna och vill att kroppen skall hänga med. Men sunda förnufter säger mig att jag måste avvakta och hämta krafter.

    SvaraRadera