Kort om mina senaste år.



onsdag 16 mars 2011

Ett stygn utan anledning?

Upptäckte något för mig lite märkligt idag. Precis där vänstra handleden börjar precis ovanför handen har jag haft två prickar riktigt länge. Trodde det var för alla "fjärilar" och sprutor jag haft fastmonterade just där. Det kändes bara lite länge att ha kvar en skorpa från den tiden och det började göra lite ont. Alla andra blåmärken och svullnader har i princip helt försvunnit. Efter att jag granskat det och kännt lite mer på det upptäckte jag att det var tråd som i ett stygn (för kroppen) som man sytt. Varför har jag ingen aning om för det har absolut inte funnits någon anledning till det. Kanske ville man testa tråden...??? Nu är det borta och om några dagar kommer jag säkert inte känna det alls heller. Men lite konstig tycker jag nog dat är.

För cirka femton år sedan läste jag boken "Den nionde insikten" av James Redfield. Den fick mig till att förändra mycket i mitt liv och mitt intresse för att "arbeta" mer med sig själv väcktes åter till liv. Det är härifrån ett frö började gro till att jag visste att jag måste bara vandra och följa vandringsleden Camiono de Santiago. För några dagar sedan läste jag om boken med mer öppet sinne och fann den bättre än första gågnen.
Få böcker har betytt så mycket i mitt liv. Den blev nyckeln till en stor förändring för mig.

Antar att en massa om coaching och så kommer från tiden efter hans första bok. Men jag tycker det börjar gå till överdrift med allt från personlig coach till jobbcoach och jag vet inte vad. Jag menar inte att det inte är bra och välbehövt. Bara att det har slagit över och en helt ny marknad skapats med jobb som snart kommer vara försvunna och att vissa människor  blir "lite lurade". Att bli hjälpta behöver vi klart alla någon gång i livet men detta är för ytligt och lite väl utsvävande. Tror nog att vi kan arbeta bra med oss själva om vi verkligen vill med några gångers professionel hjälp. Detta är klart min personliga åsikt som jag är fullt beredd att diskutera vidare om någon tycker jag har helt fel. Skulle gärna lära mig mer.

TACK för det finns underbara författare som James Redfield!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar