Kort om mina senaste år.



torsdag 3 mars 2011

Fredag och hem till ljuva hemmet...

Har fått omlagt "hålet" efter sista slangen och genomgång av hur det ser ut efter stygnen. Allt ok. Fantastiskt skönt att nu ha allt detta bakom sig och bara koncentrera sig ett tag på att hämta krafter och  få en vardag igen.

Mina stackars barn kommer få göra en hel del  hemma nu. Städa, handla mat och tvätta är väl bara några tunga bitar som blir svårt att utföra de första veckorna. Men med tanke på hur de alltid ställer upp är jag övertygad om att detta skall gå bra även om det efter ett tag kommer bli lite knorrande.En dag i taget så löser vi detta.

Tyvärr åker Emelie tillbaka till Barcelona på söndag. Hon har hjälpt mig oerhört de här dagarna som varit så dryga för man bara längtar hem. Stackarn fick vara med och se på när man plockade bort allt på mig och fick på kvällen svårt att sova. Hemska bilder sökte henne hela tiden och det blev inte bättre av att jag somnat direkt och låg och jämmrade mig i sömne för jag hade ont. Allt inne i kroppen har flyttats känns det som efter man tog ut slangen så jag måste hitta andra sätt att sova, andas och gå på. En träningssak som tar några dagar men man skall igenom dessa dagar med.

Nu har vi snart denna omgång i det förgångna och nya tag, nya problem att lösa när vi kommer hem. Första blir att komma till en läkarstation som kan ta "bakterieprov" på mig. Att få såret omlagt är löst genom att min väninna kommer hem och bytar omslag på mig. Tack så mycket! Kanon snällt. När Emelie åker hem behöver jag hitta någon som kan komma till mig varje kväll för att ge mig en spruta i benet. Det kommer nog bli svårt och det skall göras under hela två veckor till!!!!! Ja, som jag sa, nya problem att ta tag i och hitta lösning på. Det får ordna sig på något sätt.

TACK för denna gång, Paris!

2 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Hoppas resan gått bra och att du kan se fram emot våren och en ny tillvaro.Välkommen hem!

    SvaraRadera