Kort om mina senaste år.



måndag 7 mars 2011

Har nu tagit bakterieproven och hoppas att allt ska vara bra. Men jag känner mig inte ett dugg sjuk så det ska det säkert vara. Känner mig bara orkeslös men det är ju en helt annan sak.

Min svenska läkare fick idag reda på hur det gått med mig. Jag kom hem så sent i fredags att jag inte hann ringa sjukhuset. Hon blev lika glad som jag är sa min sköterska och det känns oerhört bra. Ska träffa henne en gång innan jag åker på återbesök till Paris. Hon är lite av min trygghet här i tillvaron. Nu hoppas jag vi kan se framåt och lägga in en  operation med ändtarmstumen så även huvudtumören försvinner. Inte något jag ser fram mot, men jag vet att det måste göras för att jag skall kunna bli frisk så jag tänker bara på det som något som bara måste göras. 

Idag åkte Emelie hem till Barcelona och lämna kvar, som vanligt, en stor tomhet. Hon hann med att tvätta all tvätt och stryka den, städa hela lägenheten och köra mig till Läkargruppen, storhandla och jag vet inte allt. Oerhört stort tack, min ängel. Vi längtar alla här till påsken då vi hoppas du kan kopmma hem igen.

TACK för alla fina blommor jag fått, de lyser verkligen upp hela lägenheten och gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar