Kort om mina senaste år.



fredag 11 mars 2011

En dag på en dag har nu blivit en vecka.

11 mars och det snöar för fullt i Malmö.
Visst känns det som vår när man ser denna härliga bukett!


I dag har jag varit hemma från Paris i en vecka. Så snabbt tiden går. Tycker bara jag försökt hämta nya krafter med små korta promenader och mat. Kan inte äta mycket åt gången för då gör det ont, det trycker det på svullnaderna. Därför försöker jag äta flera mindre måltider med nyttig mat. Det har fungerat ok. Sen har jag klart varit flera gånger på Läkargruppen och fått omlagt såret (som jag kallar hålet). Och klart vänner som hälsat på eller ringt. Så tiden har bara försvunnit. Jag beklagar mig inte över det för det är så jag vill ha det. Ju snabbare tiden går desto snabare bra kommer jag känna mig.

Har börjat titta på vad jag ligger efter med och måste göra. Detta ledde till att jag ringde telenor för andra gången som fick bli en tredje gång. För varje samtal jag ringde fick jag en ny försklaring och svar på samma fråga. Undrar om de går samma grundutbildnin! Första gången jag ringde var innan jag åkte till Paris. Jag skulle då fått en specificerad samtalslista från dem. Den har fortfarande inte kommit fram. Jag skulle kunna hitta den på "Mina sidor". Där låg bara min nya faktura och den jag ville ha var för förra månaden och gällde min son. Visade sig att detta inte gick att få med av olika anledningar som jag inte riktigt förstod. Så nu en månad senare kommer de skicka den med snigelposten. Denna hade varit framme för länge sedan om man sänt den redan första gången i februari när jag ringde och blev lovad att den skulle skickas. Men, men det är väl så här det mesta fungerar i vårt digitala samhälle numera. Svårt för en gammal administratör att begripa att man verkligen får ha det så här. Kanske tur att vi snart pensioneras så vi slipper reta oss på allt slarv och nonchalans.

Jag är med i en förening som heter "Leva Livet". Den är till för alla kvinnor upp till 55 år som har eller haft cancer. Här träffas vi ca en gång i månaden och gör en massa annorlnda roliga saker tillsammans samtidigt som vi kan prata med varandra om våra sjukdomar och dela erfarenheter. Vi har verkligen kul tillsammans. För några månader sedan var vi och provade på Mandala målning. Jag  fastnade för detta men har inteblivit färdig med att köpa allt man bör ha för att måla tavlorna. Men min söta, rara, dotter som tycker jag bör hitta något att göra för mig själv tog sig tid igår och åkte till Panduro hobby och köpte det jag saknade (penslar). Hon är underbar. Nu har jag börjat måla och jag vill lova att det vekligen är terapi och kul att se resultaten. Kan jag varmt rekommendera.

TACK Erika för att du hjälper mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar