Kort om mina senaste år.



söndag 12 juni 2011

Ett steg i rätt riktning eller...?

Har fått tre fakturor för några veckor sedan från sjukhuset i Paris. Jag trodde mest att det var en vanlig faktura men det visade sig vara bekräftelse på att jag nu har allt klart med betalningen. Vilket kan innebära att det är positivt. Jag ska ju så småningom ha pengar tillbaka från Frankrike men det är inte så enkelt och det skall igenom en hel organisation. Fransmän är inte precis kända för att ha en bra administration och mycket är helt oförklarligt och följer ingen logiki. Jag har fått allt detta förklarat för mig och förstår nu varför det är problem. I vilket fall  gick vi igenom de här tre fakturorna och det var ännu mer rörigt och till slut när vi försökt tyda allt kom vi fram till att man tagit betalt för 1000 euro mer, alltså ca 10 000 svenska kronor. Hur detta gått till och varför är en gåta men vi tror att det beror på att de av någon anledning blivit fakturerat för tre operationer vilket då såklart inte stämmer. Det var två. Hur vi ska få rättsida på detta är inte enkelt men jag får hjälp. Vi måste kontakta flera stycken för att få bekräftat att det var två och detta kommer ta sin lilla tid. Lite omvänd problematik. I Paris arbetar man snabbt med patienter som skall opereras men betalning och administration tar hur lång tid som helst. I Sverige är det tvärtom att administrationen går snabbt men att komma under kniven tar enormt långt tid och under tiden man väntar försvinner chanserna att få bli opererad för cancer lever sitt eget liv och kan försämras snabbt. Man måste agera omedelbart och väntan kan bara göra hela situationen värre. Kontentan av mitt resonemang här blir att det kommer bli en väntan ytterligare med några månader innan jag kan räkna med pengar tillbaka och det rör sig om ca 30 000 svenska kronor. Att köpa sitt liv har sitt pris.

TACK för att jag fick en underbar helg med underbara människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar