Kort om mina senaste år.



onsdag 15 juni 2011

Skam den som ger sig.

Nya prover tagna idag och det var OK. Jag får behandling imorgon. Inget egentligen att vara glad åt, men det är jag. Jag tiggde om att få göra nya prover idag eller imorgon så jag kunde få behandling denna vecka. Och det gick ju bra. Hade jag inte proppsat hade det blivit först på tisdag och det ville jag inte. Förra gången var jag dålig i sex dagar och midsommar vill jag ändå fira. Ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt hur det kan förändras så med de vita blodkropparna. Det blev en extra vecka pga Erikas student. Jag tog proverna i torsdags första gången och de var dåliga. Nytt försök i måndags och de var lika dåliga. Idag två dagar senare är de ok. Märkligt för mig men tacksam är jag. Måsta fråga vad detta kan bero på. Är det kanske risk att samma sak händer även vid denna nya behandling och gör att jag måste vänta fyra veckor till sista behandlingen, det vill jag absolut inte för då vill jag bara vänta in nästa röntgen. Är det inte det ena man oroar sig för så infinner sig ett andra problem. Och ja, jag vet att man inte ska tänka på det så utan ta varje dag som den kommer och det är så lätt att säga men så svårt att göra. Det är min framtid jag tittar efter, dvs när jag är frisk och inte behöver oroa mig för när nästa behandling, röntgen eller bara en provtagning ska vara. Jag vill vandra Pilgrimsleden och få känna mig fri. Fri från alla "sjuk" tankar och bara få vara.

TACK för att mina prover idag var ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar