Kort om mina senaste år.



söndag 5 juni 2011

Frågor, frågor och åter frågor

Har varit ute på långpromenader och förbättrat tiden varje dag. Det som tog två timmar för några dagar sedan tar nu en timme och fyrtiofem minuter. Måste innebära att min kondition blir bättre och bättre, eller hur! Känns bra. Snart kan jag vanddra Camino de Santiago. Fast idag känns tanken på att också bära en stor ryggsäck lite för mycket. Kanske klarar jag de två sista behandligarna utan så stora bieffekter.

Idag känns riktigt bra. Sommarvärme på 27 grader. Jag älskar sol och värme. Brukar säga att jag är född på fel sida av jordklotet. Finns inget bättre än när man själv vill vara i skuggan istället för solen. Då trivs jag som bäst. Det är precis som ett inre lugn infinner sig hos mig och jag kan inget annat än att slappna av. Men fast jag känner mig "nästan frisk" kommer ändå frågorna som jag måste få besvarade.

- Hur är statistiken för dem som primärtumören går tillbaka på?
- Har man jämfört operation kontra icke operation?
- Vad händer om primärtumören börjar växa igen?
- Opererar man eller blir det cellgifter då?
- Kan jag bli frisk utan operation?
- Om metastaserna i lungan har försvunnit, kan de komma tillbaka då?
- Om de inte svarat lika bra som pimärtumören, blir det operation då?
- Om de finns kvar kan de skicka vidare metastaser?
- Kan jag få en second opinon innan beslut fattas efter min PET röntgen i juli?

Detta är bara några av mina frågor. Antagligen kan jag aldrig få helt klara svar, för det är ingen som vet. Men oj, vad de snurrar runt i mitt huvud.

TACK solen för du skiner på oss!

1 kommentar:

  1. Karin kämpa nu när du har blivit starkare
    second opinion är viktig för att det blir konkreta beslut, dom kan svara på alla dina frågor
    känner många som fick second opinion, sist en tjej med coloncancer och hon fick den operation som hennes läkare vägrade
    du måste veta om hela tumören even på djupet är borta,det är viktig för att besluta om operation
    och i det ingår dina lungor
    just darför second opinion kan hjälpa dig
    gå på dom,du är så nära Karin att blir frisk
    /Marie

    SvaraRadera