Kort om mina senaste år.



torsdag 16 juni 2011

Nästsista cellgiftsbehandlingen.

Så är den näst sista cellgiftsbehandlingen nästan avklarad. Har klart pumpen med mig hem och den ska bort på lördag kl 12.00. Dessemellan skall jag ut och äta "gott" med mina väninnor. Har aldrig förr druckit något, inte ens ett halvt glas vin, under pågående behanlding men imorgon kommer jag säkert bryta mot det. För hur gott är det med god restaurangmat och vatten? Klart det är gott men med ett glas vin är det ändå godare, eller hur? Hittills mår jag bra. Som vanligt blir jag varm/kall om vart annat pga kortisonet. Tryckande huvudvärk kommer smygande men annars är jag helt ok. Ska lägga mig tidigt ikväll och hoppas jag mår bra imorgon.

Dagen börjar med avslutning för min minsta. Oh, vad nostalgiskt med att min minsta går ut nian. Jag är nog lika spänd som han själv vad han får i betyg. Kämpat har han gjort i synnerhet de sista månaderna. Stor kille och ca en och en halv dm längre än mig (längst av alla syskon). Men minst kommer han alltid att vara för mig. Idag var vi dessutom och lyssnade på Culture Care som är ett Au pair företag med arbetsmöjligheter även i Australien. Det är dit Erika vill komma. Jobba och se så mycket av landet som är möjligt. Tror det kommer bli en super bra erfarenhet för henne innan hon går vidare i livet och bestämmer sig för sin egen inriktning. Man säger att det skall ge en enormt bra merit i sitt CV att ha arbetat som Au pair och det tror jag på. Men inte vill jag mista henne inte men jag vill klart hennes bästa och stöttar henne till fullo. Nu blir det till att jobba ihop pengar till resa och körkort innan hon kan resa men det skall säkert ordna sig. Det bästa är att de samtidigt måste läsa något på universitetsnivå samtidigt och så kommer hon klart träffa folk från hela världen. Det är nästan så jag är lika glad för det som hon själv är (nästan :-) ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar