Kort om mina senaste år.



söndag 26 juni 2011

Paris, igen

Om två timmar reser jag till Paris och imorgon blir det först röntgen och sedan möte med professorn och så hem igen på kvällen. Snabba turen.

Har precis läst boken av Mikael Andersson "Armlös, benlös men inte hopplös". Den kan jag rekommendera. Men i hans bok ställer han sig några frågor som passar mycket väl in på mitt liv också:

Vad har jag lärt mig av detta?
På vilket sätt kan jag dra nytta av dessa erfarenheter?
Vad finns det för positiva värden i det jag har varit med om?

Inga lätta frågor att besvara men tänkvärda. Kommer jag fram till svaren blir min situation enklare att hantera, inbillar jag mig. Ska fundera ut svaren på planet och se om jag hitta lösningen.

TACK för alla läsvärda böcker det finns?

2 kommentarer:

  1. Karin, följer med Dig i din kamp, min kamp var 2004 2005, sen var det att bygga upp ett liv igen, det går. Önskar Dig stort Lycka Till
    Margit

    SvaraRadera
  2. Tack, Det värmer så att höra andra som kommit igenom. Det ger hopp.

    SvaraRadera