Kort om mina senaste år.



måndag 14 maj 2012

Broccoli, rödbetor och mungbönor!

Så har Emelie åkt hem till Barcelona igen. Sitter just nu på planet och det känns tomt igen. Vet inte vem som kommer sakna henne mest jag eller Selma. Men om två månader kommer vi åka till henne så det blir inte allt för länge innan vi ses igen.
Nu är jag inne på morgondagen och hur ont det kommer göra när man ska sätta nålen i min nya power port, huuhh
Sen blir det illamående, trötthet och en längtan efter att tiden bara ska försvinna några dagar. Och så tokigt när man slåss för sitt liv att bara tänka så, verkar inte klokt. Men jag slåss ju för att tiden ska bli lång, lång här på jorden. Har därför börjat riva rå broccoli, koka rödbetor och riva dem och köpt mungbönor som jag ska försöka hitta och gro själv. Är inte helt enkelt att hitta alla frö och böner för självodling. Men alla tre matvaror ska vara suveränt bra för att döda metastaser och jag skulle kunna äta vad som helst som gör det. Man har tydligen gjort en stor studie på broccoli som visar det, men den är inte fullt klar ännu eftersom det tar några år innan man kan vara säker. Precis som med all annan medicin, fast detta är mat. Tänk om det varit så fantastisk om mat kunde ersätta cellgift! Visst hade det varit underbart, eller hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar