Kort om mina senaste år.



onsdag 16 maj 2012

Såja!

Så var andra dagens andra behandling avklarad. Nu följer biverkningarna men det känns i alla fall som de kommer bli mildare än sist. Håller tummarna för det. Nålen kändes inte när en fantastik sköterska drog ut. Hon gjorde så jag inte kände ens en gnuta smärta från operationen. Tack för det. Nu vet jag att det inte ska vara så svårt vid behandling två eftersom det har två veckor till på sig att läka. Tänk vad kortisonet gör med oss. Helt röda i ansiketet förutom det vi svullnar upp och det tar tid innan det försvinner efter vi slutfört sista behanlingen också. Igår ska min sköterska ha sagt till sekreterana att man snarast ska sätta upp en läkartid till mig. Jag tjatar om det men det tar ju så evinnerligt tid innan saker och ting händer. Inget går av sig själv, vi, patienterna, måste vara vakna hela tiden och ta på oss ansvar vi inte borde behöva. Det ska inte vara vårt bord. Vi ska bara bli hjälpta och visade på bästa möjliga alternativ och visade på om det finns flera så vi kan välja i samråd med våra läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar