Kort om mina senaste år.



söndag 27 maj 2012

Var uppmärksam mot PVC och kolla upp det!

Jag mår fortfarande helt ok efter cellgiftsbehanlingsmåttets sätt att se det på. Trötthet, huvudvärk som kommer av ansträngning, stickningar till och från nu när det börjar bli svalare ute. Men på tisdag är det tredje behandlingen av fem (hoppas jag) så det ska jag klara. Jag tar hjälp av ingefärsavkok, rödbettor, grönt te, broccoli och hemmagjorda groddar och hoppas att det var detta som fick mig till att må så pass mycket bättre i omgång två och att jag klarar mig genom alla resterande på ett värdigt sätt.
Igår gjorde jag ett super fynd. Jag köpte en vattenkokare för 60 kronor på Ö&B. Jag var riktigt stolt och glad, tänkte det var en bra mors dags present till mig själv. Imorse läste jag i min senaste bok där man tar upp all cancogena ämnen vi utsätter os för och då har ni redan gissat att PVS i plastföremål som framför allt uppvärms blir skadligt och min lycka blev kortvarig. Nu kommer jag aldrig att kunna använda den igen. Jag fortsätter värma tevatten på spisplattan i korrekta kastruller i fortsättningen och ser min dyra investering som en läxa jag måste lära mig. Samma PVC finns i alla konserveringsburkar och plastbehållare vi har i hemmet. Vi ska titta i botten på plastflaskorna om där står en etta, som då betyder PET flaska. Då går det bra att använda. Oj, kommer vi någonsin att lära oss allt vi ska undvika. Med tanke på att vi fortsätter sälja solcreme fast det är bevisat att det är krämerna som gjort att hudcancer ökat och inte solningen, så hur dumma är vi egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar