Kort om mina senaste år.



torsdag 3 maj 2012

Fy, vilken jobbig dag

En förfärlig dag. Illamående hela dagen. Började redan innan jag fick sista behandlingen idag. Kom in till avdelningen och mådde riktigt pyton. Jag fick snällt nog en säng vid ett öppet förnster som ändå hjälpte mig en del, men de nya gifterna gav mig klart nytt illamående även om jag även fick mot det. Så snart jag kom hem fick jag börja med att ta en ny illamåendetablett för att kunna äta något litet i alla fall. Annars mår man ju inte bra för den saken skull. Typiskt nog med alla dessa sjukhusbesök har jag fått punktering på cykeln och att gå snabbt hela denna vägen går hur bra som helst om man bara mår bra så därför får jag ta taxi till sjukhuset imorgon för min röntgen tid blev ändrad från kl 12 till 8.45 imorgon. Det är klart att det blev en bättre tid men inte om ens cykel ska bli klar 11.30 för att man ska vara på sjukhuset kl 12. Och idag händer allt på en och samma gång. Har till slut efter en del tjat från min läkare fått en tid till en ny port a cath som mest troligt ska bli en power port istället. Den ska sättas in på måndag, vilket innebär att jag måste ta prover innan 8.45 imorgon, puh. Idag känns detta jättejobbigt med min mage. Hoppas innerligt det känns bättre imorgon. Men magen gör att jag definitivt kommer ta taxi på morgonen och hoppas på att kunna gå och hämta cykeln efteråt så jag kan ta mig till sjukhuset kl 7 på måndag morgon. Jag som en gång i tiden var en morgon människa och frivilligt alltid kom en kvart innan sju till mitt jobb orkar idag knappt gå upp före kl nio på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar