Kort om mina senaste år.



tisdag 22 maj 2012

Underbara värme!

Så glad jag är att värmen ska fortsätta. Så mycket bättre man mår. Jag älskar när det är så varmt att man söker sig till skuggan. Då trivs jag som bäst och det blir lättare att stiga upp på morgonen. Och min termostat i kroppen har hållt sig så pass varm att jag inte över huvudtaget frusit på två dagar. Jag som alltid brukar huttra och vara tvungen att sätta på mig strumpor och extra kofta så jag njuter dubbelt upp. Och idag har vi haft dop. Så fint, så fint. Tänker på mina barns dop som vi haft och hur snabbt alla åren gått och hur svårt det är att ta tillvara på tiden. Fast man vet hur man ska göra, försvinner tiden och en dag kommer aldrig tillbaka. Men tänk om vi kunde vrida tillbaka tiden, skulle vi verkligen gjort saker annorlunda? Det är nog tur att vi inte har ångerrätt om livet, vi gör bättre i att lära oss att uppskatta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar