Kort om mina senaste år.



fredag 4 maj 2012

Nu måste det snart vända.

Som jag äter illamåede tabletter. Har inget minne av att det varit så här jobbigt och att det sitter i så. Kan snart inte se vare sig mat eller dryck utan att få obehagskänsla. Hoppas det försvinner till imorgon och att jag kan gå ner till att ta bara vanligt Primperan. Men jag klarde att ta mig till sjukhuset och bli PET röntgad. Fick dock vänta en extra timme för man hade problem med maskinerna. Tydligen var det något återkommande problem men det var första gången det inträffade när jag var där. Men jag slapp gå hem i ogjort ärende i alla fall.
Skulle få en ny port a cath insatt på måndag vilket man idag ändrade till på onsdag av förklarliga skäl. Man ville inte göra det på en vanlig röntgenavdelning om något skulle gå snett när man tar bort den gamla så därför ska jag vara på en operationssal istället och där var inte ledigt förrän på onsdag. Och så fick det ju bli, bara det att jag lite senare kom  på att jag hade fått en rätt akut till till stomisköterskorna som jag verkligen tiggt mig till, så nu får jag istället ändra på denna tid och det var nästan omöjligt att få denna. Är det inte det ena så är det det andra, men det ordnar sig säkert.

1 kommentar: